torsdag den 25. september 2014

Billig Pressesæk :)

Da det var op over med at presse æbler til most i min mostpresse skulle der jo også bruges en pressesæk, og jeg tænkte ikke over at man selv ku' lave dem,
indtil jeg for det første fandt ud af at en sæk, der passer til min presse ikke rigtig var at opdrive,
og for det andet, at de ville komme til at koste i omegnen af 200 kr. PR STK!

Så jeg købte polyester-net til 60 kr./m
og lavede en sæk ca. 47 x 60 cm og med løbegang til et bindebånd.
maks. 20 min. tror jeg det tog, og så har jeg pressesæk til ~25 kr.


 
 
Billedet er desværre ikke så godt, da æblepresseprojektet først begyndte, da Asger var lagt i seng, og endelig havde overgivet sig til drømmeland, og da var mørket begyndt at falde på :)
 
Men det blev en lækker æblemost og min flotte mostpresse blev indviet :D

1 kommentar:

  1. Hej.
    Tak for din gode ide. Jeg har længe ledt efter materiale til at fremstille en pressesæk ( til en hjemmelavet honningpresse). Jeg manglede det rigtige søgeord: polyesternet.

    Mvh
    Geert

    SvarSlet