onsdag den 26. februar 2014

2 ½ uge før termin..

Nu her lige inden lykkedes det! (efter flere år) Jeg har fundet en strikkeopskrift på en babycardigan i str. 0-1 måned, der faktisk ligner noget, og ikke bar' er såen en uformelig sæk, som jeg tit synes de små trøjer er, med alt for meget vidde alle vegne.

Jeg har jo ikke nogen at prøve den på endnu, men jeg tror ikke den skuffer :D

 
 
Opskriften er fra Dale garn hæfte 257, og er på norsk, men meget simpel og nem! (og heldigvis er trøjen lille, for ellers havde det været lidt for meget kedelig kilometerstrik)
Men jeg har allerede udtænkt designet for både nr. 2, 3 og 4) :P 
 
Trøjen er strikket i lysegrå Lerke, som er et yndlingsgarn <3
Det er ca. halv/halv merinould og egyptisk bomuld, og det er bar' så lækkert. Det er det eneste garn jeg har kunnet strikke i til kæresten uden der er kommet klager over at det kradser - selv ikke som halstørklæde.
Så det er absolut perfekt til den første trøje.


2 kommentarer:

  1. Hvor ser den bare lækker ud...hvem der ikke ville elske at putte sin lille guldklump i sådan en lækker sag :)

    SvarSlet
  2. Åhhhh hvor er den bare mega cute....ville ønske jeg kunne strikke...så skulle min lille mand der ventes om ca 3 uger også have sådan en :)

    SvarSlet