torsdag den 7. november 2013

3 små ællinger som jeg engang så...

tykke og tynde var ude at gå.
Men den ene lille ælling, med en fjer på sin bag,
Drillede de andre med sit RAP RAP RAP!


Efter 4 dage hårdt nedslået af sygdom :( er jeg på banen igen :)
Med et dynebetræk med 3 små ællinger i filet-hækling som mellemværk.
Dynebetrækket er lavet efter Laralils DIY, men det var svært at sætte mellemværket i, da det for det første ikk gå ud til kanterne, og for det andet fordi jeg ikke har noget begreb om hvordan man gør.


Og så har jeg kun 1 stangmaske og ikke 2 i hvert "fyldte" felt.

Garnet til filet-hækling er købt på en kniple-messe i Hjallerup
men fås også i hendes forretning Kniplestuen.
Jeg mener hæklenålen jeg brugte er 0,75.


Det er med vilje at jeg ikke har lavet pudevår, om jeg fortryder det vil vise sig.




..Og bar' så jeg lige har noget at stræbe efter... Mors Babysengetøj lavet af enten Mormor eller Olde, det er dog ikke filethæklet, men der er i hvert fald ingen slinger i valsen :$
 
 
 


diagrammet :)

3 kommentarer:

  1. Hvor er det flot... Jeg er dybt misundelig, måske skulle man prøve at kaste sig ud i noget filethækling

    SvarSlet
  2. Så fint! Jeg har et gammelt dynebetræk med kaniner til baby, synes bare det hvide og så et mellemværk er SÅ sødt til de helt små.....hvor kan man lære det der filethækling?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lagt et link i teksten :)
      Men det er egentlig bar' luft- og stangmasker - og tålmodighed ;)

      Slet